Sketch Metademolab: Animeer jouw tekening
Met Sketch Metademolab kan je op een heel eenvoudige manier zelf tekeningen animeren. We leggen het je graag stap voor stap uit.
Stap 1: Het eerste wat je moet doen is een tekening importeren in het systeem. In het secundair kunnen dit digitale tekeningen zijn, in het lager kan je de tekening van de kinderen inscannen en uploaden. Belangrijk is dat de tekening op een witte achtergrond staat en enkel een personage bevat, geen extra details.
Stap 2: Na het uploaden van de afbeelding klik je op 'Next' en zal het programma automatisch een kader trekken rond jouw tekening. Indien nodig pas je deze aan zodat jouw personage juist in het kader past.
Stap 3: Dit is een belangrijke stap! Tijdens deze stap legt het programma een masker over jouw tekening, kijk goed na of dit masker jouw volledige tekening bedekt en pas aan indien nodig.
Stap 4: Dit is de laatste stap voor je kan animeren. In deze stap stel je de verbindingspunten van jouw personage in. Hoe nauwkeuriger je dit doet, hoe beter de animaties zullen verlopen. Je kan de leerlingen hier gerust wat laten experimenteren.
Stap 5: Tijd om te animeren! Na het overlopen van de stappen kan je jouw tekening tot leven brengen door de animaties aan te klikken. Het systeem is zeer snel en je ziet jouw tekening meteen tot leven komen. Naast het animeren kan je jouw favoriete animaties ook opslaan als een mp4. Je kan dus zelfs een volledige animatiefilm opnemen en bewerken in een video editor!
Ik wil ook gratis animeren